Thursday, December 23, 2010

Secrets of 2nd November Girls

take a deep breath sambil kesat kesat hingus. huhu
penat. baru lepas membasuh baju sebakul selama satu jam lebih. lama kan. bukan sebab baju kotor banyak tapi sebab memang aku suka main main air dan sabun. berlagak macam baby main air. kah kah. sampaikan tangan aku pun dah jadi kesat dan kasar. nasiblah mak mentua dapat menantu tak sempurna macam aku. okkay kepada bakal mother in law, tangan saya kasar sebab saya terlampau rajin buat kerja. kalau tak percaya tanya dengan ibu saya. haha tapi takpe my mother in law sebab nanti saya akan sapu losyen baby hari hari sebelum tidur supaya tangan saya jadi lembut semula. hehe. okay nurul, cukuplah intro kau ni !

so apa yang aku nak cerita hari ni pasal perbualan aku bersama dengan kembar aku ; merujuk kepada kawan baik aku kat uitm yang sama tarikh birthday ngan aku. perbualan ni ketika kami berdua baru pulang dari kelas menuju ke kolej semalam bersama sama lagi tiga orang kawan aku .


first conversation :)

kembar : Nurul, kita nak tanya satu benda ni. tapi cakap jujur ae. (suara sayu)
aku : ermm okay tanyalah. (jantung berdegup degup)
kembar : kenapa ek sometimes bila seseorang tu bertanya dengan kawan kawannya,
 tapi tak ada orang yang akan jawab (maksudnya macam buat tak layan la)
aku : oh (macam paham je situasi ni tapi buat buat tak paham). bagi pendapat kita kalau kali pertama dia tak jawab, mksudnya dia tak dengar, kali kedua pun dia tak dengar tapi kalau kali ketiga tu maksudnya maybe dia malas nak layan or malas nak ambil tahu pasal soalan tu. erm tu pada pendapat kita lah.
kembar : ouh yeke?  tapi kalau masa tu memang takda orang tengah bercakap then dia cakap tapi tak ada feedback macam mana?
aku : ermm (susahnye nak jawab) ..........

****
 ( tiba tiba kembar knocks on my door and asks me to join playing pictionary )

okay fine. baru saja lepas balik bilik kembar sebab main pictionary for about two and a half hours and my team won the game! fuyooo. teror kan. okay nurul, berbalik kepada topik asal.

second conversation with my twin again ;)

kembar : erm Nurul tahu tak my weakness?
aku : tahu kot sikit sikit
kembar : Nurul tahu yang mana? erm Nurul tahu tak cerita kita masa time sekolah dulu?
aku : tahu. kelemahan kamu, kamu tak melawan/tak defensive and ikut je
kembar : okay and Nurul dah tau weakness kita Nurul buat apa or fikir apa?
aku : try untuk tidak buatkan kamu lebih down dengan kelemahan kamu.
kembar : erm agak agak nanti Nurul akan use kita punya weakness tak and feel macam tak nak kawan dengan kita tak?
aku : eh of course la tak (stressly) ! kita kan kawan. Tak mungkin lah sebab kita ni jenis orang yang pentingkan friendship tau! (convincing statement)
kembar : (senyum) bagus bagus!
aku : (macam manalah dia boleh fikir jauh sangat macam ni?)

Senyum sampai telinga. see i ni kawan yang baik kan. haha okay tak, tapi i'am trying to be a good friend. mungkin bagi seseorang ianya perkara yg mudah tapi aku paham bg diri my twin sebab dia pernah menjadi mangsa dalam persahabatan ketiza zaman sekolah dulu and i think dia pun taknak pisang berbuah dua kali. that is why she always feels guilty dengan semua benda yang even dia tak buat pun tapi sebab dia tak nak hilang kawan, she always says sorry. 

dear twin, kita faham how do u feel. sometimes everybody think that you are so sensetive but actually you are not tapi the way you act tu menunjukkan yang kamu tu seorang yang sensitif. but down worry as long as we are still standing for this relationship, i'll try my best to be by your side. always and always. remember that you are my friend dear. and one more, maybe sebab we born in the same day and year, i can understand how you feel it because     We are twins ;)

bestfriends in uitm.
so please find out which is my twin?

One more, i know two biggest secrets of 02 november 1992 person which are suka memendam perasaan and pentingkan persahabatan in any aspects. and yes we have both personalities. OOohh my friends, please take note!

p/s : kami ada banyak persamaan selain dari lahir pada dua nov 1992 iaitu we hate taugeh, suka kuey teow, love purple colour and benjo too, instinct sama, tak berapa suka mi goreng and etc (lupa nak listkan) ... love u ;)

8 comments:

  1. emy : aww...tak lah u lagi sweet dari i (serious)

    nad : manis sgt ke? teeettt salah! please try again ;) hahahaha

    ReplyDelete
  2. Alamak. Tergigit lidah lah. :p

    I love you Nurul! :)

    ReplyDelete
  3. alamak! there she is. malu la sbb i thought qiela dah deactivating blog and tak blogwalking dah. huhu , yeah thanx ;))

    ReplyDelete
  4. hehehe why wouldn't I check on yours? TWIN!

    ReplyDelete
  5. qiela : HAHAHAHA yeah i never ever thought u'll check mine..keh3 okay stop make me feel ashamed ;D

    aslah : hahaha nak jugakk tuu..this entry is not about u. so why should i put in ur pics here? he3

    ReplyDelete