Friday, December 24, 2010

A Girl Named Sarah Alia

zeruuttt.zerruuuttt. oh selesema, bilakah anda mahu sembuh? okay dear myself sabarlah ;)

ada satu kisah yg ingin dikongsikan di sini tapi aku takkan klasifikasikan ianya sebagai satu kebetulan tapi mungkin ianya adalah takdir because what i have learned from kak nonoi refer to my cousin, she said that nothing in this world is just kebetulan because everything has been arranged by Him.

hari ini aku pulang ke johor dgn menaiki bus ekspress then, actually we must sit dekat tempat yg ditentukan tiket tapi bila naik je tgk tempat semua dah tonggang langgang ; kacau bilau ; haru biru and etc. so nak tak nak kene duduk je mana mana tempat yg kosong. means aku dah terpisah dgn kiky. so quickly i choosed to sit beside a girl wearing a green baju kurung. she looks adorable in my eyes. yeah i memang suka tengok cute cute girls. sesi ice breaking dimulakan oleh aku and after a few minutes banyaklah maklumat yg aku dapat setelah interrogate awek sebelah aku nih which some of them ialah dia dak sek tigs, tg mariam girls school, dak puncak alam asasi sains and member kepada syarah huda nur inani and nurul amelia (ex saktians merangkap member aku juga lah) and tinggal kat taman bukit perdana, bp.

tapi itu tak berapa nak penting sebab apa yang lebih mengujakan aku ialah the time when dia nak turun bas ke destinasi yg dituju, dia pun turunkanlah beg garfield (beg yg famous dikalangan remaja dulu dulu). and that time aku sedar yang dah tertera nama dia iaitu sarah alia and sktm (sek keb tg mariam) and tiba tiba aku mengalami detik detik flashback di mana :

aku : eh eh cuit cuit, nama penuh sarah alia syuhada' kan?
dia : ermm aah (senyum manis)
aku : and budak tengku mariam kan (teruja)
dia : aah (muka penuh pertanyaan)
aku : kita dulu sama pergi klinik upsr yg kat hotel landmark masa time darjah 6 dulu (bersemangat)
dia : ohh aah ( still respon yang sama )
aku : eh dulu pernah ada masuk majalah kan time darjah 6.?
dia : ermm aah sambil senyum lebar dan mengangguk angguk.
aku dan dia : bersalaman dan saling mengucapkan goodbye ( so sweet )

okay mungkin tuan puan sedikit blur dengan tujuan asal saya kan. so sebenarnye FYI, sarah alia syuhada' is a girl who used i admired since i met her in the klinik upsr  2005. why i was attracted on her? it was because at that time she was so bloody cute girl with the speck where everytime we clashed each other, she was smiling cutely and i like the way she was with her short hair cut. the reason why she has been interviewed by Dewan pelajar magz ( kalau tak silap ) because she was one of the top student in sktm and also because she was a talented student in some way ( tak ingat ) and serious dia sangat comel dalam magz tu even muka dia ala ala nerd girl. and from that i knew her full name and as i remembered i had kept the magz but sekarang dah takde lah sebab dah membesar dan terus melupakan si dia. idk why but now, i keep thinking why did we met again? is there any something great akan berlaku ke atas aku ? and what kind of sign it is? and why must now? okkay nurul tak baik kau mempersoalkan semua ini.

tapi yang penting, i will keep missing her cute smile. Thanks God because gives me a memmory which cannot be forget.

p/s dah try cari kat facebook and google up name tapi still tak jumpa any picture of her and anything about her.and one more aku tak berapa nak recognize dia sebab dia tak pakai speck and muka dia dah tembam sikit but still cute awww ;)))

4 comments:

  1. hahaha,, bungekkss..girl kot~
    tapi dapat jd kakak ipar aku boleh gak..:)))

    ReplyDelete
  2. yess, saya setuju dgn cik nad.
    mungkin jodoh.
    hehehe

    ReplyDelete
  3. hamboi2..nak jodoh penyer..
    yg pntg pasti ada hikmah d sebalik smua ni,,keh3

    ReplyDelete