Tuesday, November 2, 2010

hikmah dua november

CHAPTER ONE:
syukur ke hadrat illahi di atas nikmat yg diberikan sejak
ditiupkan ruh kedalam jasadku sehinggalah pda tanggal 02 november ini.
maka dlm erti kte lain genaplah 18 thun usia aku mengikut tahun masihi.
sesungguhnya nikmat hidup ni mmbuatkan aku alpa dgn tgs sbnar aku dciptakan sbg
khalifah d muka bumi ini.keasyikan duniawi dahulu buat aku lupa yg hidupku
ini buknlah milikku ttapi hnya pinjaman dari Allah s.w.t.
Syukur sekali lagi kepadaMu ya Allah, kerana Kau, aku dpt hdup d dunia ini,
 utk menerbitkn pelbagai kenangan dan peluang merasai khidpan sbg seorg manusia.
 terima kasih kerana beri aku pluang menjadi anak kpd ibu&ayahku,
mnjadi kakak dan adik kpd adik-beradikku dan mnjadi shabat yg setia kpd kawan2ku.
serta terima ksh tdk terhingga kepdaMu kerana memberikan aku pluang utk
lahir sbg seorg Muslimah dan InsyaAllah shingga d akhirat kelak.
sesungguhnya ya Allah jika Kau izinkan, pnjgkanlah umurku mudh mudhan aku dpt berbakti kpd agamaku dan menghambakan dri kpda Mu dgn ikhlas :)
-sesungguhnya Ya Allah izinkanlah aku mencintaimu segenap hatiku-

CHAPTER TWO:
segala-galanya sudah ditentukan dgn baik oleh Allah s.w.t. tanggal dua nov ini juga merupakan tarikh keluarnya result final sem satu bg seorg pelajar asasi undang-undang kptm di uitm shah alam seperti aku. tidak lain dan tdk bukan, kejayaan cmerlang sntiasa menghantuiku.akhirnya sdah ditentukan oleh Allah bhawa insan sepertiku diuji dengan keputusan yg kudapat. namun sbgai hamba kpd penciptaNya,hendklah tabah dan redha dgn ujian yg diberikn. mungkin inilh yg terbaik utkku.Dia mahu aku terus berusaha dan tidak lalai menjalankan tggungjawab sbgai seorg pelajar. syukur ke hadratMu ya Allah kerana memberikan aku peluang utk terus berusaha dgn lbh gigih. kpda sahabat2 ku : qiela,anis,mimi,piah,syamira,mun,gadot,nad,elort,leeya,nimy,alyn dan rmai lg..tahniah drpadaku.Aku doakan semoga kejayaan cemerlang terus memburu anda!
and syukur juga kepadaMu kerana mengurniakan 3.56 pointer kpadaku :)
-semoga aku lebih berusaha utk memajukan diri di hari2 mndatang-

p/s: happy birthday to qiela and maklang atie juga

No comments:

Post a Comment