Saturday, November 13, 2010

Cebisan Memoriku

once again, i cant sleep well. idk y is it a sign that i got insomnia? OMG;no no.i dont want it.

but what i've know just now that my hormone is going unstable. as a result, there are some pimples growth up on my cheek.haiyo seriously it is dangerous ma.and this also shows that the effect of sleep late everyday.
idk y i cant sleep early but what i know is teenager is biologically programmed to sleep late at night and wake up late in the next morning.

but it is not the main point here, i just want to share what i've been thinking during this semester breaks, which i keep thinking and missing the precious time in school time years ago. i really miss them. i cant vanish all the memmories just like that and it make me hurt when i cant back to the schooltime again. WHAT A LOSER! living in university environment is different than the school time. i think the school time is the most enjoyable momment in my life today.

in sakti i learned many things and built up many sweet and bad memmories with teachers, peers, juniors and seniors too. and these memmories, we couldnt get again when we become more older n older.so these are the most memmorable memmories for everyone who enjoyed their school time like me. and its freaking me out babes!

***
okkay stop speaking in english. tired enough.grammar lintang pukang kot hahaha

time kat sakti dulu, banyak bnde yg aku dan rakan rakan telah rakamkan detik detik kami sbgai seorang pelajar. dan setahu aku mse yg plng indah ialah ketika aku form 3 and above. ye lah time form masih hingusan lagi kan.form two pulak baru je nak kenal kawan kawan so tak de lah banyak kenangan sangat.hahaha. okkay what i remembered are when the first time in sakti which is in form one lah kan ;

FORM 1, aku masuk je dorm waja 4(waja tu nama rumah la, aku suka sbb kaler rumah sukan aku warna oren) yg mana menempatkan semua dak2 freshie form 1 tapi dilindungi oleh dua orang facilitator or maher dorm lah kan iaitu kak huda n kak nana. omg rindu gila kat dyorg ni. ok first time je masuk dorm ade sowang budak ni trus je dtg kat arah aku and hulurkan tangan persahabatan.hahaha ceehh macam knal aku je. aku pulak blur blur.hahaha and she is DZULIANA FATIN, hehe miss u lah.kami jadi best friend sejak tu. and ramai orang kate aku kembar lah ngan dy n ag sowang dak ni named, SITI NABILAH a.k.a MAKGAT. maybe sebab badan lbh kurang same kot.even lain kelas kami slalu g mana mana sama2 especially dzue la kan.dy da mcm kakak  aku da sbb dy ala ala tough n slalu tolong aku time time form dulu. dy ajar aku cmne basuh baju la, kemas loker lah dan iron baju. yelah aku mane la tawu sangat buat bnde2 tu sbb smua ayah n ibu aku buat time kat rumah dlu lagi2 iron baju. dats y la byk gle baju2 prep aku yg rentung akibat hasil kerja aku sendiri.hehe then ade satu ag kenangan aku time awal2  ni yg kalau aku ngat je bila2 msti aku akan gelak or tersenyum sumbing.haha iaitu mase first day tu, aku nak g surau la tapi takde org nk teman, nak smyang ape ntah aku pun takk ngat.then aku ajak la sorang minah ni.muka dye cute2 lah, aku ajak dy g smyang tp dy ckap dy tak smyang. dalam hati aku menyumpah nyumpah dah sbb napelah aku ni bongok sangat g ajak dak cina smyg.ye lah name dy pon aku xsmpat tny tp dah nk mesra2.haha rupa2 nya memang aku ngekk juga la sbb mlm tu mse ice breaking tu barulah aku tawu dy sbnye bukan dak berbangsa cina or beragama selain islam, tapi sbnye dy memang pun muslim cme dy ckp tak semayang tu sbb dy peod rupanya. mmg lah aku ngatkn btol2 dy ak smayang dah muka cam anak cina, mata sepet.hahaha and she is ROMLIANAWATI. dy ni mix blood malayu ngan cina sbnye tapi mke dy lbh pade kecinaan la myb sbb mate n kulit dy nak tutur suaranya yg macam pelat pelat sikit.hahaha sori ar leeya kalau kau terasa.HAHAHA.kalau nk crte semua bnde satu pagi pun tak cukup. tapi kenangan paling buruk time aku form one ialah orang ngat aku ni chot-chot.(bukan nama sebenar) ade lah sorg membe aku ni minat senior n senior ni plak bkn sembarang org.berpengaruh tuu and gangster lah jugak.haha naib presiden II majasti xsilap. kecoh satu sekolah yg dy ni syok kat abg tu siap buat diari lah tah pape lah cte pasal abg tu. and aku pulak kene tempiasnye sbb dyorg ngat aku ni chot2 myb sbb muka kitorg ade iras2 kot cme dy takde flyshit mcm aku la haha.gila la weh hidup aku sbgai freshie time tu. asal smayang bjmaah kat surau je, time salam salaman aku dengar senior2 bisik2 cakap pasal "aku" syok kat abg tu.haiyo sdgkan aku pun tak ingin la ngan abg tu.lame jugak la mse tu org ngat aku chot2 n paling bengang mase kat susur gajah nak naik kelas tu ade senior lelaki kawan abg2 tu cakap ngan abg tu, "eyt shakhan, ni ke chot chot tu" lebih kurang cmtu lah.perghh berdesing telinga aku dok denga.bengang gila beb n secara involuntary nye aku terjerit manja"bukanlah!" HAHA, and abg tu pun denied la kat membe dy yg aku ni chot2.hahaha nasib baik. pastu aku ngan dzu nak naik kelas la mse tu kelas aku tingkat 4 n dzue pulk tngkat 3 so beforew masuk kelas utk prep time tu aku pun menangis teresak-esak sambil pegang aiskrim yg kami bli d kafe sambil dipujuk oleh dzue dgn tercangkung-cangkung, pergh wa dah tak tahan beb time tu and that time jugaklah ade sorg senior yg aku admire lalu kat tangga tu.ehem ehem aku sep je admire abg tu tak penah kechah2 n xde sape tahu.kah kah. malu gak arh. aku pun bhnti lah mngs dengan tak semena-mena.hehe so lama kelamaan bila chot chot dah pindah isu aku sbgai chot chot pun kian berkurang and hilang terus sbb smua org dah knal dy. and tahu tu jugak lah aku dapat gelaran dari kak nana and member dorm mates aku iaitu dgn nama NUCHOT! hahaha sengal dan yg slalu pggl aku camtu ialah FATIN SYAZWANI a.k.a wani juling.haha tp dy tak juling pun sbnye. nilah antara kenangan aku masa form one dulu - dulu :)

then mase FORM TWO pulak antara kenangan yg aku xdapat lpekan ialah masuk kelas pra pmr baiduri or 2 bai lah. sape x suka seyh dapat masuk 2 bai, kelas no 1 dari 5 kelas dalam setiap aliran setelah streaming kelas mengikot result last form one dulu d mana aku dapat no 14 dalam keseluruhan tingkatan.ok la tu bukan sng tau.hehehe. yelah dulu mase form1 xde streaming aku dpt 1 nilam kelas yg last tu. n boleh d katakan dulu kelas aku tu kelas plg bsg n nakal lah. haish dengan ade grill lagi kelas aku da macam penjara dah sbb dlu kelas aku tu actually a computer lab lah. time form two aku seronok sbb fikiran masih mcm dak2 lagi, keje nak main je n lagi satu tabiat mengejek orang.haha dan nk dbndgkn time form 1, mse form2 aku ske wat bsg skitlah sbb da tak tahu malu kot.haha so geng geng bls2 ejek ialah IMRAN sbb rambut magginya,HAKIM sbb lumut, aku pun tak tawu nape ejek dy lumut sbb itu rahsia dak laki la, RASYID sbb bibir merahnya n perwatakan dy ala ala gentle or lbh tepat lagi macam sotong lah.haha lagi, dan aku apalagi kalau bukan sebab suka or kuat makan lah.and aku ni dulu kuat menyakat org jugaklah antara mangsa mangsanya selalu ialah AKMAL ARIFFIN a.k.a ayo or katak and IBRAHIM a.k.a lagend, sbb dyorg ni kan cm jenis2 pendiam kan, dats y lah aku suka kacau dyorg sampailah kene benci dgn salah sorg drpd dyorg tapi sbny niat aku baik sbb nak rapatkan ukhuwah antara kami. dan mase form two tu aku puas hatilah jugak sbb kami dapat rapat dan bergaul bersama-sama sbgai rakan sekelas. satu ag knagn time form two ialah mse MISS AZRA datang sakti sbgai guru praktikal Bi kat klas kami.best gile.kalau sblum ni subjek english jd sbjek yg plh hambar and dull lagi-lagi time madam shikin ng yg agak tegas.kelas ktorg jd senyap n sunyi sepi je.nak g toilet pun cuak.takde sape brani even toilet tu sblah kelas kami je.so after mdm shikin keluar sbb smbg master dy, miss azra lah yg mendidik kami dgn dgn pelbgai kaedah mnybbkn kelas kami jd happening and ceria time bi sbb byk aktiviti yg kami buat slain blajar teori saje and salah satunya berlakon dlm english. and aku dapat group yg kene berlakon cerita cindarella.haha kelakar gila sebab akulah CINDARELLA, kalau la sindarela yg btol2 tahu aku yg blkon pgng watak dy kompem mngs air mata darah.haha. bukan ape sbb that time kami nk buat cerita sindarella versi opposite size lah. yg plg bahagia sbb kasut sindarella tu sndri ditaja khas oleh miss azra dan aku muat beb kasut miss azra yg time tu kurus n kiut2 lah.hehe and the prince charming pulak ialah ABIE.best gak la cme aku ni bengong bengong sikit nk ckp bi dulu so dialog aku banyak yg aku cakap "yes i am a silly girl" hahaha main cakap je ulang2 kali time kene maki ngan mak tiri aku.at the end aku pun dapatlah kawen ngan prince charming aku tu.time tu aku dapatlah peluang menari nari ngan abie guna batang pensel sbgai gap tangan kami drpd bersentuhan.hish bengong tol.

okkay its already 4.05 am and i am getting sleepy rite now. so it will be continued ok my little diary :)

<>
we looks like twins right :)


6 comments:

  1. nurul ape kate ko post kat fb ~ huhu ! oke wutt .. tp sdey ckett nme x uup :( but i'm still happy 4 u dear !!rndu kamu ! :)

    ReplyDelete
  2. ala post kat blog ag best, leh tulis byk2.huhu
    nad, kau bace smpai abis ke? terharu2.hehe cte ni kan tak abis ag bru smpai f2 tp mls nk smbg sbb byk sgt memmories.hehe miss u smpai aku tua!

    ReplyDelete
  3. wlupon cm mls nak bace...tp aku bace gak....huhu
    ske3...rindu gler....

    ReplyDelete
  4. haha, aku tak salahkn kau pun xnak bace sbb memg panjang smpai aku pun mls nk smbung. yelah memmories la katekan..btw thanx sudi baca :)

    ReplyDelete