Tuesday, July 31, 2012

Kebetulan Yang Tak Disangka-sangka

Assalamualaikum

Hud : Nanti teman jumpa Ayem eh. Dia ajak jumpa. Nanti dia bawa kawan dia sekali.
Nughul : What? Ala hang pi la jumpa dia sorang. Kita p tempat lain. Tak mau jumpa kawan dia memang Krik krik habis la. Memang Ratu Krik krik la aku oi.
Hud : Alaaa taknak la Nurul join sekali la. Nanti lagi Krik krik kalau sorang-sorang je perempuan.

Haish Hud punya pasal terpaksa la aku tembokkan muka. I'm a shy person. Aduhai lemah lutut saya. Dalam hati ni tak habis-habis doa mudah-mudahan si Ayem tu tak bawa kawan dia. Penat aku memikirkan cara nak lari dari situ. Dannnggg. Hailo hailo 

Selepas dimaklumkan oleh Hud yg Ayem dh sampai, terus kami naik atas (food court). Dari jauh sudah kelihatan Ayem dan seorang kawannya yg membelakangi kami. Sambil berjalan menuju kearah mereka, aku seakan-akan mengenali susuk itu. Terutama rambut dan badannya. Selepas beberapa saat, Ayem senyum ke arah kami dan kawannya turut berpaling. Aku terkejut.

Nughul : Wwwooi! Shakanggg!Hahahahaha
Rata-rata yang ada di situ melihatku.Hud pelik. Adus malu!

Hahahhaa yeaa orang itu adalah Shakang! Siapa tak kenal Shakang? Rakanku ketika di Sakti dulu. wahahaha sungguh kecik dunia ini. Hai hud hud, semua kawan aku jadi kawan kepada kawan kau. Sebelum ni Afiq. Berbalik kepada kisah tadi, dah jadi sebaliknya. Apa yang sepatutnya berlaku kepada aku, berlaku pada hud hud and ayem. hahaha Diorg yang krik krik. Kadangkala mereka senyap dan melihat ke arah kami. Terima kasih Hud dan Ayem atas pertemuan korang, aku jumpa budak sorang ni. kikiki
Oh Hud jeling kat Shakang eh. :pp

Aku dan shakang pula dok bercerita, ketawa tak hengat dunia. Haish dah la memang teringat-ingat kat budak sorang ni, bole pulak jumpa. Shakang masih macam dulu cuma aku perhatikan ada sedikit perubahan. Dia nampak matang sedikit dan agak malu- malu tetapi mutu lawaknya masih lagi menjadi. ya sifat penyibuk dan sarkastik tu pun masih ada. Tapi tulah yang menghiburkan aku. Berada dengannya membuatkan aku lupa sekeliling. Sibuk bergosip, bercerita dan tertawa. Kami bercerita mengenai rakan-rakan 92 degrees yang lain serta pengalaman belajar masing-masing. Hmm i really like it when its Mr Bean in him talking. Aku pun tak tahu kenapa tapi ringan saja mulut nak bercerita mcm-mcm. Haish teringat kenangan ketika di Sakti dulu. Indahnya saat di sekolah dulu mencipta kenangan. Rindu kepda warga Sakti eh 92 degrees' crews mula bertandang. Kawan-kawan jomlah buat reunion!

Balik daripada pertemuan itu :

Nughul : Anessss! Cuba teka siapa aku jumpa td?
Anis : Hmm bla bla (Anis meneka ntah siapa ntah)
Nughul : Alaaa takkan tak kenal kot, calon menantu kesayangan En Bakri. Hahaha
Anis : Shakang! Hahahahahahha 

5 comments:

  1. guy next desk kte! lol. ok teringat sakti n the people tetiba. sobs.

    ReplyDelete
  2. hahaha yup, bila terjumpe 92 degrees kat mane2, mesti buat kita rindu kat yg lain2.. hari tu terjumpa daniel,ijat dgn amin tua kat seksyen 2.. mmg seronok la bergelak sakan x ingt dunia.. :D

    ReplyDelete
  3. jealous kot!lame giler tak jumpe shakang ni.

    ReplyDelete
  4. muhaimin : kaaannn. hahaha ntah bila nak jumpa ramai2! tsk tsk
    ain : waaa lagi best ain! ni mesti time exam week tu kan! hmm padahal kat uitm tu ramai je tapi nak jumpa punya la susah kan :(
    lya : hahahha sebab tu kena dtg bp kalau nk jumpa shakang ni. ;D
    topek : yuppp! lama tak jumpa kau :( hehe

    ReplyDelete