Wednesday, August 17, 2011

Bila Emosi Mula Mengambil Takhta

Assalamualaikum and Salam Ramadhan

Mood : tak berapa nak baik sangat@kechewa
Punca : Kandas. bukan kandas dlm percintaan -.- tapi di atas bukit pendek dan on the road. okay fine test JPJ gua gagal dua-dua skali. cukup package, full stop.

Situasi 1 : Giliran yg kelima, kubawa jantungku yang amat berdetak dengan lebih kencang seperti genderang mau perang ke medan pertempuran pusingan pertama. ku daki bukit. mula2 tayarku tak sampai 50% di garisan kng, so aku mengundur. kemudian naik balik. dah ku laraskan clutch and break ke meter no 1 dan menekan minyak dgn sempurna utk turun bukit, tiba2 ia mengundur semula dan enjin mati. baru aku perasan yang aku tertekan clutch. haih salah siapa? aku atau kaki ku? prrrittt wisel berbunyi dan cikgu drvg school mengisyaratkan tanda pangkah kepada ku, tamat sudah riwayatku pada pusingan permulaan ini. *okay aku sedih sbnye*


Situasi 2
(terakhir) : Lama ku tunggu kerana group sesi pertama tak siap2 lagi. Penat menunggu, perut berkeroncong, tahap tekanan semakin tinggi. Selepas 2 jam lebih baru aku dapat menjalani ujian ke 3 iaitu on the road. OMG, aku dapat tester yang ini JKV 3535. Nampaknya doaku tak termakbul. mungkin ini ujian yg Tuhan berikan. tu la kalau kita asyik cakap taknak,taknak je, mesti benda tu akan kena kat kita. See, i got you master -.- kawanku yg menggunakan motocar yg sama sblum aku juga gagal dengan tester yg sorg ini. Aku mengucap panjang dan cuba bermuka manis dengannya walaupun di dahi, peluh merintik-rintik. Ya Allah lembutkanlah hatinya.

Aku berjaya keluar dari simpang driving school ke jalanraya dgn baik skali. untuk membuat pusingan U, kami perlu melalui traffic light yg terletak dlm 2 kilometer dari drvg school. dari jauh kelihatan lampu merah menyala. aku mula memperlahankan kenderaan untuk berhenti, tetapi tiba2 lampu isayarat bertukar hijua dan semua knderaan di hadapanku sudah pun bergerak laju membuat U-turn ataupun membelok. haish apasal ni. KALUT merajai  fikiranku. aku juga mahu bergerak terus disebabkan kulihat kereta2 di belakang sudah beratur untuk mmbuat Pusingan u dan membelok. Kecekeng kecekeng, enjin keretaku mati. Aduh aku memerhatikan tester yg meneliti pergerakanku.OMG cuak. Aku menghidupkan smula enjin dan mengangkat sdikit clutch. Oh Mak ai, enjin ku mati semula. Aku mengulanginya sebanyak dua kali ttpi enjin tetap mati. Masa berlalu begitu pantas. apa yang aku mahu cuma segera beredar dari situ.Kemudian aku berpaling ke sisi komponen sblah kiri. Aishemen, gua tak ubah dari gear 2 kepada 1 td. Okay fine, aku mahu mulakan semula walaupun gerak hati aku menandakan isyarat tidak bagus apabila melihat reaksi tester. Mahu menghidupkan enjin kereta semula, tiba2 tester berkata "Dah tak payah, tukar sekarang" Okaymaksud encik tester ini, dia suruh aku blah dari seat pemandu and let him drives that car. Aku keluar dari seat pemandu di tengah2 khalayak ramai itu kepada seat penumpang dan kami pulang semula ke drvg school. Sekejap gila, tak sempat nak kentut dlm kereta pun. He gave me marks and said " Macam mana ni dik? td gear tu kan gear 2" Haihh kalau dh kalut tahap cipan memang semua benda jadi invisible dari mata. 


serious wo gua gugup + ketaq lutut
So kesimpulannya, raya tahun ini tak berpeluang nak memandu kereta. Disebabkan bulan 9 ni dah nak naik sem, ini bermakna cuti sem pada 23/1/2012-4/03/2012 nanti, akan dimanfaatkan dengan aktvt memndu semula dan retest for JPJ. I am sorry Cikgu Fadilah, kerana mengecewakan cikgu. saya budak baru belajar. maafkan saya. Sorry juga kepada Ayah kerana telah mensia-siakan pelaburan wang ayah ke atas Syarikat Dinamik ini. hoho tapi ayah akan sponsor utk retest and belajar semula kan =.='
saya masih lagi pemegang lesen L sahaja -.-
p/s : Jangan biarkan emosi merajai fikiran kerana emosi yang melampau mampu mengubah segalanya. hehe x)

11 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. IMRAAAANNNNN! haaaa gelak gelak, aku makan kau baru tahu. tak payah la nak kutuk aku kan. sedih wo :'(

    ReplyDelete
  3. hihi. xpe la. aku leh jd drver kau. kau ckp je nk grak mna. nnt aku dtg. klau kau nk shopping,nnt aku hntr kau. n tnggu dlm kreta smpai kau hbis shopping. okay? =)

    ReplyDelete
  4. chill je nurul..okay pe,dapat belajar banyak kali,nanti nurul jadi pemandu paling berhemah sekali.huhu.jangan jadi macam lya sudah.huhu.name je da ade lesen tapi macam takde lesen jugak,,susah betul nak bawak kereta,,bile kene pakse baru bawak dengan hati tak ikhlas..huhu..

    ReplyDelete
  5. @Imran : waah cakap mcm kau ni jiran sebelah rumah aku je kan =.='

    @lya : yelaa tapi tension je kan nak kena spend masa lagi utk belajar, retest semua tu. pasnikan dah busy nak stdy. haish takpe at least lya dh ada lesen. kenapa tak suka bawa?

    @taufiq : ohhh yeke? kau dua2 sekali ke fail? berpa kali kau repeat?

    ReplyDelete
  6. OMG NURUL! Kita fail pun sebab gear! KITA SAMA! :'p

    ReplyDelete
  7. @qiela : HAHAHHA yeke? tapi kan i feel like macam OMG fail sebab gear? mcm rugi sangaaat kan sbb we just tak perasan je. tapi sebab gear la mcm2 berlaku! haih. maybe sbb we're twins kot sbb tu sama! teehee :D

    ReplyDelete
  8. sebab setiap kali bawak nanti ade jpj yang jage.suruh slow sikit laa,itu ini laa.huhu.

    ReplyDelete
  9. oh okay faham. mesti your mom kan. same goes to my mom. kalau abg bawa laju sikit je msti dh bising.

    ReplyDelete