Tuesday, August 23, 2011

Coretan Buat Mu

Nada merdu berubah sendu
Luka lama berdarah laju.


Apa guna menyanjung namanya
andai budi bahasa tak segah mana.
Apa guna menjunjung kebangsawanannya
andai hati sebusuk nangka.



Jika dahulu aku bangga dengan kecantikan bangsamu,
tetapi kini beransur-ansur aku mula membenci.
Jika  dahulu aku bangga dengan kepekatan darahmu
tetapi kini bagaikan tiada erti.


Jika harta butakan mata,
apa guna cahaya mata.
Jika emas yang ingin dimiliki
apa guna zuriat dari Illahi.


Andai dapat ku tebus maruahmu
akan ku korbankan jiwa ragaku.
Andai dapat ku kesat air matamu,
akan kucium lembut pelupuk matamu.



Oh insan yang mulia
terima kasih atas segalanya.
Oh hati yang pernah terluka
aku bangga mengenalimu walau seketika.



Oh jiwa yang lara
tenanglah kau bersamaNya.
Oh jasad yang tak bernyawa
bahagialah kau di sana.
Semoga doa kami disini bergema sampai kepadaNya.




2011- sudah 14 tahun kau pergi dan tika ini aku merindui sekeping hatimu yang begitu tulus dan tabah menyemai kasih buat kami semua.Ingatlah pengorbananmu takkan kami sia-siakan. Semoga rohmu dicucuri olehNya.

2 comments: