Wednesday, August 24, 2011

I Miss You Dearly

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan

Hai peep-er ;)

Today was a fairy tale. Ceeh kemain lagi intro. No lah harini takde isu yang nak dibentangkan. Cuma saya nak luahkan sesuatu dlm blog Cinderella's stepsister ini. Actually dah dua hari saya, ermm saya...saya rindu kat atuk saya. eh bukan, arwah atuk. Aidilfitri bakal menjelang tapi seperti tahun-tahun sebelumnya (dah 14  tahun) atuk tiada di sisi. Kalau tengok orang lain best je boleh balik kampung sendiri, jumpa atuk nenek, tapi kami cuma menumpang kasih kepada atuk2 saudara yang masih ada dan juga atuk tam (isteri kedua atuk). tapi still rasa tak sama. rasa itu tak hadir kepada diri sendiri.

Kenapa saya cuma rindu dengan atuk? sebab sepanjang hidup saya, saya cuma sempat merasa kasih sayang seorg atuk dari sebelah ibu sahaja. sejak saya lahir kedunia cuma dia atuk yg saya ada. nenek hasnah, nenek ngaishah, dan atuk noorsan dah tiada sejak saya wujud lagi di dunia ini. walaupun cuma lima tahun, tetapi rupa atuk bagaikan masih segar dlm ingatan. saat atuk dimandikan dan dikafankan masih saya ingat. cuma sayang sama sekali, memori bersama atuk ketika dia masih hidup tak dapat saya revise kan kembali. mungkin sbb saya terlalu mentah ketika itu. tapi apa yang aku tahu, atuk seorg yang penyayang terhadap cucu-cucunya. ibu kata atuk suka memabawaku bersiar-siar menaiki motorsikalnya tapi ntahlah, tak dapat ku bayangkan kembali saat2 itu. 

walaupun tiada langsung memori bahagia bersama atuk, saya tak tahu kenapa, tapi saya rasa rindu dengan atuk. serious. i just miss you atuk! its hard to say but i really really miss you and i want you here with us. when i miss you atuk, akak selalu suruh ibu ceritakan pasal atuk, dan moyang2 yang lain. dan itu seringkali buatkan hati akak terluka. i just want to know, did it hurt? i adore your determination and patience. you have a very sincere heart. i miss you dearly and i wish God loves you too, atuk.

Writing this makes me crying, so i think i have to stop. May his soul rests in peace, eternal peace. Dan semoga Allah menempatkan atuk dan kalian semua dalam kalangan org yang beriman dan beramal soleh.

p/s : Pakcik, pipah.. if you are reading this too, i just want to say that  i miss atuk so much :')


3 comments: