Wednesday, May 11, 2011

Sebungkus Maggi : Penyejuk Mata, Penenang Hati

Malam ni actually tak ada niat pun nak tulis lagi satu entry sbb petang td dah tulis kan. Tapi terasa bu-shan sikit and can't sleep, so apa lagi yg perlu saya buat selain dari ber-blogging  kan.


walaupun tajuk pasal maggi, but i'm not going to write about that maggi, but what i'm trying to say is about a young boy who's so called maggi and apa-apa yg berkaitan dengan something curly. *serious jahat betul aku*
here we go :

[ see, ada sama tak dengan tajuk entry? taken from imran's]

HAHA imran, sorry wo aku tak de niat nak kutuk kau. serius. cuma aku geram je tengok rambut yg super adorable macam kau tu. jealous sangat do. *fingers crossed*

ok fine mesti tertanya-tanya kenapa aku tulis pasal budak bertuah ni kan. dont get me wrong, aku sebenarnya telah diugut oleh si afro ni untuk menulis sesuatu pasal dia. actually aku pun tak tau nak tulis pasal apa sbb imran dalam hidup aku sehingga kini hanya kubayangi sebagai seorang maggi. takkan nak cerita pasal maggi, maggi, maggi plak an. LOL ~ ampun imrang, aku tak berdaya nak buang sikap buruk aku ni :D

Ok stop mumbling and say something ridiculous. kita buka lembaran baru. 

MUHAMMAD IMRAN WAN KHAIRUZZAMAN

Hurmm. what can i say about u? so this imran yang aku kenal, dia seorang yang Zany, Witty, Wise, Lovely, Kind, Sporting, Handsiong walaupun tak sehensem oppa aku and sometimes a bit juicy, naughty and mean. *ok aku dah puji, nanti kau belanja makan ehh*

[aku rasa nilah gambar kau yg paling comel.]

First time aku kenal si imrang ni sejak di form 1 sebb kitorg satu kelas iaitu di Asas PMR Nilam. My first impression pasal dia, memang nampak nakal lah. serious tau, aku dah pernah cakap kat kau ngan Akem kan yang lepas je korang masuk kelas kitorg, korang terus buat haruk dlm kelas tu sbb before that kelas kita memang senyap sikit lah sbb masing2 dgn hal sendiri kan. boleh dikatakan time tu kelas kitalah yang paling menjunam sikit dari segi attitude antara kelas2 yang lain. hehe jangan terasa, sekadar jujur berkata. then after that bagus jugalah sebab korang gak, barulah hidup suasana kelas and first time aku terasa seronok plak belajar di Sakti disebabkan sesi ejek-menegejek yg dah pun menjadi perencah dlm kehidupan. Walaupun kengkadang geram dengan korang yg suka ejek aku dulu, tapi aku tak kisah sbb benda tulah yg buatkan aku kuat semangat nak fire orang balik. kah kah paling aku tak boleh lupa korang panggil aku Beruang Kutub. aku lupa siapa yg starting sama ada Kacang atau Alap. =.='

Then, masa form 2 pun kita still sama kelas kan. Masa form 2 aku tak boleh lupa sbb aku kadang2 jadi orang tengah antara kau dengan Cheche hehe. penat tau and tension gak nak kene sampaikan salam lah, bagi cokelat lah, makanan lah, barang ntah pape lah, panggil dia lah. dahlah kelas dia ujung, kelas kita kat depan skali. haiyoo kalau aku dapat sekali apa-apa takpa gak. huhu *mengungkit*

Masuk form 3 pun kita satu kelas jugak kan. hehe see, sungguh kuat hubungan batin kita kan, tiga tahun wuu kita bersama, kalau kau lupa jugak kat aku, memang aku rebus rebus lah kau. hahahaha. time form 3 adalah time heaven skali sbb aku rasa kelas kita time tu macam unite2 jugaklah. and hubungan kita semua pun baik-baik belaka even sesi ejek-mengejek kekal sebagai carta nombor satu radio era. masa ni kau duk belakang meja aku kan. kau, afiq and akem. aku adore gila korg sbb sgt2 lah bijak and rajin even kadang2 korang suka tidur kat belakang. mentang2 lah aku and zaimah tutup korang. haha. time ni jugak aku dah pun dilucutkan jawatan sebagai posmen tak bertauliah kau sbb kau dh ada pengganti baru. phheewwitt. awek cung tu. kawan sapa lah tu. mesti kawan dia pun cung gak kan. even korang tak pernha declare (aku rasalah) tapi aku suka korang bersama. ntah kenapa, bak kata shakang (time aku duk berosip dgn dia masa form 4) 'sejuk je hati aku tengok si anis and imran ni' and thats what i feel too. ok after that sebab kau budak terlampau bijak, takde jodohla kita nak still bersama sebab kau pun masuk 4 bai and 5 bai.  and tak dilupa time form 5 pun kita sekelas tapi untuk waktu bi je kan. and  kau suka  and selalu je betulkan sebutan aku sampai kengkadang aku naik bengang. yelah kau kan handal bi. sebelum tu, aku selalu je rasa sedih sebab kau and akem terpisah dengan afiq. kesian afiq. weee~

imran, kalau nak diikutkan sebenarnya banyak bende nak dikenangkan pasal kau. kalau aku nak singkap satu persatu kompem kau pun jenuh nak baca kan sebab aku taulah kau bukan jenis yg suka membaca sangat. hehe. yang penting dapat kawan macam kau memang seronok malah bertambah seronok. mungkin tidak bagi kau, tapi tulah yg aku rasa. antara benda yang aku rasa terharu pasal kau ialah kau pernah bagitahu anis (dia cerita kat aku balik dulu2) yang kau and dia takkan nak balik dari sekolah ke asrama berdua je and tinggalkan aku sorang2 sebab taknak aku rasa macam apa yang kau rasa if membe2 kau jalan ngan makwe2 diorg and kau pulak  terpaksa balik sorang atau dgn wakchai . mungkin itu salah satu sbbnya kan. patutlah pun kau tak pernah nak ignore aku if kita bertiga. cehh nak jaga hati aku konon. alah last2 time habis exam spm baru kau dpt jalan berdua kan and aku plak jalan ngan anjang =.=' btw, thanks imran :)

 [kerut gila dahi kau ape pasal? taken from here]

imran, imran, imran, ada satu benda yang aku rasa kau mean (mean=kejam, bukan mean=maksud) sikit lah. kau ngat tak satu hari kau ada call and tibe2 kau dengar dari side aku lagu Just The Way You Are by Bruno Mars. pastu kau tanya aku dah kenapa aku duk dengar lagu tu banyak kali (padahal tu lagu blog aku before ni, memang lah lagu tu berulang2 dah sebab masa tu aku tgah bukak blog). pastu aku cakap lah yang aku teringin sangat nanti ada orang nyanyi kat aku lagu tu. hehe. yelah aku bukannya siapa2 tapi aku pun nak org terima aku seadanya macam si bruno mars tu tapi, kau ingat tak kau balas apa? mesti kau tak ingat kan. kurang asam punya cekodok basi. kau balas "kau tak sesuai lah nak dapat orang akan nyanyikan utk kau lagu tu" sort of lah. aku tak ingat sangat apa kau cakap. or means kau maksudkan yg aku ni tak cukup special ada org nak nyanyikan utk aku. bangeekk gedebubbb terus jantung aku masa tu tau! *touching*

but that was just small of the pieces la sbb takkan lah aku nak marah kau hanya sebab benda tu sedangkan dah banyak kali aku kutuk kau and kau pun dah banyak kali tolong aku terutamanya tolong jadi kawan aku kan. and its enough. *makan dalam*. apa2 pun, kaulah antara sahabat aku yang terbaik. yess aku maksudkannya and aku rasa sampai sepuluh or dua puluh tahun akan datang pun aku takkan lupakan kau yg pernah jadi sahabat yg baaiiikkk sekali *kaki bodek*. aku sayang kau lah maggi (anis takkan marah kot) !

Last but not least, aku rasa takkan ada orang yang tak senang dengan sikap kau kan. kalau ada yang tak suka kau memang cari pasal lah org tu ngan aku. wink2~ not to forget, kepada makcik2 diluar sana, ingin aku tegaskan yang aku rasa budak ni nanti bisa jadi menantu fevret makcik2 diluar sana ya if and only if dia tak jadi menantu hj bakri nanti. sebab dia pun not bad lah cuma, cuma imran, aku doakan kau sentiasa dilembutkan hati and mula mengurangkan smoking and justeru terus quit dr smoking. boleh kan? mungkin tu salah satu benda yang aku selalu pendam kalau nampak kau smoking. aku harap sangat kau berjaya nanti! sebab kalau kita nak sayangkan orang, kita kenalah sygkan diri sendiri dulu kan :))

Thats the end. (wehh penat dah aku tulis pasal kau ni hampir satu jam setengah do.)

p/s kalau satu hari kau ada belog, kau pun tulislah pasal aku eh. setengah perenggan pun jadilah :)

12 comments:

  1. xnk ckp pape psl imran..
    but nurul ni sweet la.. serius.. tehee :)

    ReplyDelete
  2. kalaw aq jd imran gila bangga.hehe

    ReplyDelete
  3. nurul is sweet. and comel! ha! lepas ni aku pulak! :D

    ReplyDelete
  4. ain: awwhhh, janganlaaahhh malu i :S
    gelek : takdenye budak maggi tu nak bangga :(
    nad : hohoho kalau pasal kau banyak sgt nak ditulis dowh. tak mau lah. teehee :D

    ReplyDelete
  5. wah u guys so sweet.hope both of you will tie the knot soon..bhaha

    ReplyDelete
  6. ZULEY KAUUU GILA APA? ACI REDAH JE EH :3

    ReplyDelete
  7. aku dah komen entry ni dulu.. tp komennye dah hilang.. sob3

    ReplyDelete
  8. hahaha aah dah hilang sebab masalah blogger.com punya sistem lah ain. btw, teruskan mengomen ye. hehe :))

    ReplyDelete
  9. aku pn dh comment before ni. huhhh. tp aku still bngga. haha.

    ReplyDelete
  10. imraaaaannn. tiba-tiba eh. ni post dah lapuk baru nak comment balik =.='

    ReplyDelete