Sunday, April 17, 2011

Simple Is Nice Kan?

Yeah. Aku sokong tajuk entry baru aku nih.

Okay, disebabkan dah takda keje lain yang aku nak buat ptg-ptg ni, terasa nak menulis satu entri mengenai make up dan perempuan. Memang perempuan selalu dikaitkan dgn make-up. Make tebal sikit je mesti dah kene kutuk dengan kaum jenis lain selain wanita. Bukan dlm kalangan lelaki sahaja tp as a girl too, especially aku sendiri yang memang suka tengok dan minat girls yang cute dan super adorable, aku memang suka komen make up orang. tapi komen dlm hati jelah memandangkan aku ni memang tak suka mengguriskn perasaan kaum hawa yang comel-comel belaka ini. hehehe *senyum nakal*

tak ada apa yang menarik utk diceritakan cumaaa, cuma apa yg aku tak puas hati lah kan, kenapa ramai perempuan suka pakai make up yg ala ala lima inch tebalnya? tak ke diorg ni tau yg diorg tak akan nampak lawa secara zahirnya? bukan setakat bedak je tebal, tambah lagi dengan entah pa eye shadow warna pelik pelik, gincu tebal lah, bulu mata palsu lah and etc, malas je aku nak komen byk2 kang kene serang pulak. *tak, tak aku tak jealous pun*

ok2, memang lah nampak lawa 'jugalah' tapi kalau lama2 tengok kompem nampak plastik habis kan. so mcm mana nak menampakkan natural beauty korg kalau korg tampalkan dengan berbagai2 warna pelangi dan bahan2 kosmetik yg mengandungi byk bahan2 kimia yg tak baik utk kulit korg? kat entry ni aku nak puji lebih sikit lah kat artis2 korea. bukan nak menganak tirikan artis tempatan lah kan, tapi cuba korang layan sikit drama2 korea mesti korang akan terpukau dengan kecomelan dan kecantikan artis2 korea yang hanya menggunakan make up yang simple sahaja yg sekali korg tgk kan, jiwa perempuan korg pun boleh kacau.kah kah kah. *eii comelnye,comelnye*  lihat gambar2 dibawah ;)

Kim Tae Hee ; try layan My princess. Super Adorable kan
Park Min Young : Kalu korang tengok Sungkyunkwan Scandal mesti
 korg akan berulang ulang kali ckp dlm hati *comelnye dia, comelnye dia*

Shin Min Ah . Dia ni pun comel macam tak pakai make up pun
Ha Ji Won : Secret Garden. dia ni dah 30 lebih tp still nampak
cute  tanpa memerlukan alat bantuan make up yg melampau
Nak senaraikan banyak banyak pun tak payah. korang try google up je or layan drama2 korea kompem nampak ramai perempuan2 comel dan cantik tanpa make up yg tebal. even watak2 villain pun diorg tak guna make up yg tebal utk menggambarkan watak villain. hanya berbekalkan eyeliner, bedak asas dan lip gloss or whatsoever pun dah menonjolkan kecantikan dan kecomelan mereka. tapi takleh lah nak puji lebih sangat kan sebab diorg yang cantik2 ni pun kebanyakannya buat plastic surgery utk jadikan muka diorg nampak perfect kan plus memang kulit org korea ni cantik2 plus mulus kan. *jealous*

di bawah ini pula, mereka memang cantik, sangat cantik kalau make up lah :D



Okay no offense untuk entri kali ini. sekadar menyatakan pendapat. so girls just give up with your make-up thingy because i'll never love you. haha i love the simple one maa. tambahan, saya sedang mencari bakal kakak ipar, so kriteria pertama yg saya inginkan ialah, no make-up tebal tebal okay. just eyeliner, compact powder and lip ice is okay what. you guys will look pretty and adorable and nice and bla bla.  


Apa - apa pun kan, macam mana rupa itu semua perkara nombor dua, 
yang penting hati mau bersih ma ;)

p/s : Semoga aku tak kene hentam dengan peminat2 wonder women di atas ni. hehe
 NO OFFENSE ;)

8 comments:

  1. zuley: yeah! bagus2 ;)
    emy: nanti kawen takyah pakai make up arhh.. kau kan dah cute! wahahahaha

    ReplyDelete
  2. asal xltak muke ko jer,lg NICE..tol x??

    ReplyDelete
  3. topek: perggghhh ini bukan satu pujian! tapi ini betul2 satu penghinaan! =.='

    ReplyDelete
  4. btol2..yg penting cantek dalam..drpd cantek luar...sbb cantek luar tue sejap jerr

    ReplyDelete
  5. anis: hahahaha awak cantik dalam dan luar :)

    ReplyDelete