Thursday, February 24, 2011

Setiap Pertemuan Pasti Ada Perpisahan

Esok.
Mungkin boleh jadi hari yang indah atau buruk dalam kamus hidup aku.


Berkumpul bersama coursemates di bawah satu bumbung yang sama,
tak membawa makna aku akan gembira,
dan tak membawa makna aku akan bersedih,
kerana ianya bergantung pada situasi.


Tatkala semua orang bergembira,
Mungkin aku akan bersedih.


Tak sampai sebulan kita semua akan berpisah,
tapi aku tak tahu nak bersedih di atas perpisahan ini atau tak,
sejauh mana persahabatan ini aku pun tak tahu,
andai masih ada jodoh, semoga kita bertemu lagi.


Biarlah aku merakam detik detik esok menerusi kaca mataku sendiri,
bukannya menerusi lensa kamera,
yang pastinya semoga hari esok bukan penutup kamus persahabatan kita.

Nota maut :
1. kalau taknak ambil gambar esok boleh tak? bukan apa takut cacatkan gambar la.
2. semua orang pakai cantik cantik esok, segannya aku
3. hari esok mesti pria pria gantang akan menjadi rebutan sang gadis.
4. yang penting esok, aku nak ambil gambar dgn dia dan dia instead of mereka.
5. rasa berdebar pula nak naik pentas. boleh tak tolong wakilkan aku?
6. aku rindu sangat sangat dengan kehadiran 92degreescrew dalam hidup aku.

5 comments:

  1. biasalah tu..
    hidup memerlukan seseorang tu sentiasa berubah untuk sesuatu yang lebih baik dan mungkin tidak.
    Gud luck!!1

    ReplyDelete
  2. miss u 2 weyh !. ey mannnn rindu nak dengar kau buat puisi camney ~ :))

    ReplyDelete
  3. zuley : dan mungkin tidak? maksud kau? btw,thanx n doakan aku ok.

    sepet:puisi la sangat kan.haha

    ReplyDelete
  4. haha! #4.
    should have read this post before. :P
    Joking ok, and no i am not being sensitive.

    ReplyDelete
  5. qiela: Haha! ceit terkena.
    heh mana ada :P

    ReplyDelete