Monday, August 23, 2010

indahnya ciptaan Tuhan

Ya Allah, setelah dugaan hatiku tecuit dgn si dy,, mengapa mudah sgt aku terpesona dengan seorg lagi makhluk ciptaan-Mu..adakah ini satu lagi dugaan untuk Kau uji tahap keimanan aku? Jika benar kuatkanlah hatiku dan iman ku..sesungguhnya aku tidak mahu lagi mengejar yang tak pasti..

ceritanya bermula apabila suatu hari aku berjalan pulang dari teratak cempaka yg kusayangi, mataku tertarik pada susuk rupa yang amat mendamaikan..menyejukkan pandangan mataku..buat kali pertamanya aku seakan-akan tak mahu kehilangan jejaknya..dat time, aku terlihat dy kirst tyme aku nmpk dy ketawa..memang indah ciptaan Tuhan.. Tapi aku pendam dan simpan perasaan aku dan kunci ketat2 dalam hati..itu first tyme aku ternmpak dy walaupun aku tahu dy x perasan pun aku ade kat situ..n then 2nd tyme.. skali lagi aku ternampak dy ketika aku turun tangga cempaka 2..fuuuuhhh dy lagi...dat tyme aku nmpak kwn ak pukul ataupun dgn lmbutnya menepuk belakang dan bahu dy..dat tyme aku juz tgk je la..coz tu jelah yang aku mmpu buat..coz takkan la aku nk jerit kat kwn aku tu,, OI JANGAN PUKUL DY LA..AKU DEBUSH KO KANG....hehehe...ok a n then 3rd tyme aku terserempak ngan dy ketika aku pulang dari kelas lewat tghri jumaat tu..dat tyme aku ekori dari hujung mataku..aku lihat dy bersama segerombolan kawan2 dy nak bersembahyang jumaat di komlpleks sukan...ceeh dr situ aku da nmpk kewibawaan dy...tp ape nk buat..kami terpisah setelah dy melalui jalan lain utk ke kompleks sukan sedangkan aku bersama-sama rakanku berjalan pulang hendak ke kolej mawar..

so hari ni aku nk luahkan keterkejutan aku kerana baru aku tahu selama ini bahawa si dy yg maksudkan adalah org yang sme telah mencuit perasaan kawan baikku sendiri..apelah sungguh kecik rupenye dunia ni.. td aku terserampak dgn dy lagi di cempaka 2 dihadapan bilik 205..di saat itu aku terpandang dy n then hatiku tbe2 berkata adakah ni bdak yg selalu diceritakan oleh kawan aku tu??aku pon berjmpe dgn kawan aku and then dy kata..yup...OMG..aku terasa serba salah kerana menyimpan perasaan yg tidak sepatutnya aku ade...then seorg membe aku ni pon ajak dy masuk dalam kelas kami sebab dy  tu sbnyer schoolmate si classmate aku ni..n then aku mengawal perasaan aku drpd memerhatikan dy..tapi semakin banyak mulut dy menuturkan bicara,, apa yang aku mampu ucapkan hanyalah Ya Allah..berdosanya aku kerana telah melontarkan begitu banyak pujian dan kata2 kepadanya..seriously ape yg boleh aku kata memang teramatlah pass nak jadikan menantu...hurmm mybe sbb itulah ramai perempuan yg menyukainya..Ya Allah jika mereka juga merasakan sama seperti yang aku rasa..alangkah sia2nya perasaan ini...aku selalu memikirkan mengapa aku mesti tertarik kepada dy?mengapa setiap kali org yg aku suka adalah org yg tdk sekufu denganku? mengapa ini selalu terjadi? Ya Allah jika aku menolak takdirmu maafkanlah aku Ya Allah kerana berdosa dgn-Mu..kepada dy,,aku harapkan semoga pertemuan kita yg seterusnya tidak akn menyentuh naluri keperempuananku kerana aku tahu aku hanya di uji Tuhan dengan menyukaimu..

n lastly,, tak mungkin aku akn mengutamakan perasaan dan diriku sendiri daripada sahabatku kerana bagiku kaulah lebih bererti berbanding dy..kepada sahabatku semoga cintamu berbalas jika dy adalah jodohmu kerana aku dapat rasakan mungkin dy adalah yg terbaek utkmu walaupun kau sudah berpunya sekarang...
Ya Tuhan ampunkan dosa-dosaku...jgn biarkan perasaan ini melampaui batasan dan kefokusan aku mengejar cita-cita dan impian aku....

credit to munirah :)..aku sayang ko lbh lah sbb bagi aku ilham utk menghasilkan fiksyen ni..

No comments:

Post a Comment