Tuesday, September 7, 2010

philophobiakah aku?

owh hello my little diary! dis early morning, aku ade satu kisah yg nk dikongsikan..hurmm aku dah dapat twu satu term yg agak besh r bunyi nye..kui3..PHILOPHOBIA.. aku tak twu la yg aku ni boleh dikategorikan dalam kelompok malang ni or not..hehhe..ape yg aku paham bnde ni brmaksud yg tahap fobia utk bercinta or dicintai or something yg mcm tu la..kah3..yekkss nk sebut pon gli...kah3..tapi kredit kpd novel atin yg aku habiskn dlm satu ari sampai terlepas nk wat terawih..haiyo..dasyat tol penengan novel 5 tahun 5 bulan tu..hehehe...papepon paling tepat philophobia ni mksdnye perasaan takut bile kite suke or jatuh hati kat someone n kte takot khilangan dy..dats y kte x bersedia nk set mind kte utk terjah ke alam camtu.. hehehe..wat a funny things bnde2 cmni pon ade term sendiri kan..yang penting ape yg aku twu,, i'm not a part of that..coz i dont think i need that kind of luvvy duvvy like that..coz i can survive.hurmm but actually bolehla aku sebut bnde2 ni coz aku pon xde la someone special yg nk kat aku!hehehe but actually aku dpt twu ade tyme sekolah2 dlu keh3.. tp ble da kantoi..hush baek2 ak ok je ngan mamat tu terus aku fobia nk ckp ngan dy..kah3 or even ape yg dy wat pon aku nk kritik..keh3..so MESSY!..

OK la..jujur aku kata..i dont need it..kalo adew org kate kuno kat aku or x laku ke..APE AKU KESAH!.. hurmm aku ade bnde yg lagi best utk aku syangi n hargai..aku ade AYAH,IBU,aku ade family aku sendiri n yg penting aku nk jadi hamba yg cinta kepada penciptanya n Rasulnya..huh..x aku nafikan those things adalah keperluan bagi setiap org tp aku tak rase kite leh mati kalau xde bnde tu..hehehe..aku pon still alive pe..n one more thing, aku sendiri sbnye takut kalau aku da jatuh cinta kat someone t, aku akn terlalu menyayangi dy smpai aku lupa aku perlu divide kan cinta2 aku ni...sumtimes i keep wondering jika doa aku tak sampai kat Tuhan, tahukah Dia yang aku amat mencintaiNya..aku slalu berharap Allah akn mencintaiku...aku teringin nk rase mcm mne kasih syg yg Allah berikan kat aku..adakah Dia menyayangiku dan mengenaliku? aku pena terpikir andai satu mase ditakdirkan aku tidak bertemu jodoh, aku nak sebarkan ayat-ayat cintaku kepada Allah sepenuhnya dan juga aku nk membahagiakan parents aku...

aku tawu yang nabi pon xkan mengaku umat kalo umatnya xnk berkahwin..i didnt meant like that...ape yg aku mksdkan andai tiada jodohku, aku berdoa mudah-mudahan aku tidak rase kekosongan dan kesepian tanpa cinta dari seorg lelaki kerana aku ada Tuhan dan ada parents aku sendiri..ayah n ibu janganlah bersedih jika aitu sudah ditetapkan oleh Allah..yg penting aku akan terus berusaha untuk hidup dan membahagiakan kalian serta menjadi hamba yg bertakwa seperti apa yg aku blajar dulu..andai aku cintakan manusia, manusia akan mati, tapi andai aku cintakan Allah, Allah kekal selama-lamanya,,,walaupun aku xnmpak mana tuhanku tapi aku tahu setiap kali aku mengingatimu, Kau akan selalu berada di hatiku..aku x anggap aku sesuci dan setulus cinta Rabiatul Adawiyah tp aku hanya harap yg cintaku akn berbalas oleh Mu..n satu lagi, jika ditakdirkan aku akn berkahwin kelak, Ya Allah berikanlah aku seorang insan yg mampu menjadi seorg imam yg baik utk rumahtanggaku nanti..i know this thing awl sgt utk diperkatakn coz i know aku pon bru nk msuk 18 years old..tapi aku tahu, kita hanya merancang dan Allah shja yg menentukannya.. n ya Allah semoga Kau bersihkan hatiku dari menyimpan perasaan kepada sesiapa yg bukan jodohku..aku harap aku tidak akan melupakan-Mu ya Allah..so as a conclusionnya,, aku bukanlah philophobia,,cme aku phobia bile Dia tdk menerima cintaku...dats y stiap hari aku kne wat semua suruhannya dan bnde yg Dia suke... smge Dia tahu aku mencintaiNya sbb aku amatlah takut andai cintaku tidak berbalas :)

so tu aje utk pagini..esk aku nk smbung ngan satu kisah sedih yg telah berlaku dlm keluarga aku..Aku harap Kau dapat membantu keluargaku ini.. =)

No comments:

Post a Comment